Dag tre - St. Agustine


Det spökar på fortet!
Bästa bilden på hela resan, lätt!

Fin Familj, även om gracie inte ville le ;) Chris, Jami, Shelby, Gracie


Chris och Jami

Man måste ju tavara på all ute tid man har när man är i florida, så för mig och Shelby blev det hårblåsning UTE!

Vi åkte till St. Agustine, USA första stad. Det var väldigt fin och påminde mig något så fruktansvärt om Göteborg. Jag är inte van med gammal städer i USA liksom så när man fick komma till något som faktiskt var gammalt känndes det som hemma. Dessutom besökte vi ett spanskt fort (som enligt Ghost Adventures är hemsökt.) Shelby älskar det programmet och har sett alla avsnitt sjuttioelva gånger så hon frågade massa frågor och det visade sig vara nattvakens fotsteg de hörde i programet och de såg ett ljus, nattvaktens mobil. haha!

Vi åt middag på en söt liten resaturang med mer fisk och skaldjur. Eftersom jag har lovat mig själv att prova allt hur äckligt det än ser ut det här året har jag nu ätit ostron, aligatorsvans och kokade jordnötter. Det var helt okej, ostronen var slajmiga, men det var rätt gott med stark sås, aligatorn var BÄST! Smaka typ som kyckling, jornötterna smakade som bönor... haha

På vägen tillbaka till hotellet stannade vi på stranden ett tag. Höga vågor och straka vindar. Det var lite kyrligt så där på kvällen så vi åkte hem till hotellets hot tub igen.

Kommentarer
Postat av: Frida

haha gillar bilden då din lillasyster(?) är ett spöke på fortet! Fina bilder och trevlig blogg! :)

2011-03-31 @ 12:33:24
URL: http://vackersomsnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback