Dag ett - Ponte Vedra, FL



När jag efter ca 17-18 timmar i bilen äntligen kom fram till Ponte Vedra där vårt hotell låg så var känslan obeskrivlig. Klockan var strax efter åtta så vi visste att vi inte hade tid att gör mycket den dagen men att kliva ur bilen till 30 graders värme var nog. Allt vi gjorde den kvällen var att åka till Fish Camp för middag. ÅH! Det var det bästa jag ätit på de åtta månaderna jag har varit här. Jag åt Lax och potatis, något som jag hemma i sverige antagligen skulle ätit i all hast på en vanlig sketen tisdag utan att reflektera över om det var gott eller inte. Men när man inte har ätit svensk mat på nästan ett år och man redan tycker att lax är gott så finns det inget som slår något så enkelt som stekt lax oxh potatis. Det är något jag kan garantera er. Jag önskar ett restaurangen låg lite närmare för jag skulle göra vad som helst för lite mer. Svensk mat i mitt hjärta!

När vi kom tillbaka satt vi i solen och njöt av palmer och värme vi satt där tills solen gick ner. Då gick vi till poolen och tillslut hamnade vi i hotellets utomhus hot tub. Bra avsluting på en alldeles för lång biltur. Jag vill fortfarande påstå att jag just nu i denna sekund skulle köra 18 timmar till om det betydde att jag kunde vara tillbaka i Florida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback