Patricia Sjöberg


"This is Patricia, I can't pronounce her last name but she is from Sweden. Can you say you lastname please?"
Jag är så hemskt van med det repliken just nu. Jag måste säga har jag är hemskt trött på den också. Jag vet att det är världens coolaste grej för alla här att känna någon från Sverige och att de tycker att det är super kul och coolt att de inte kan säga mitt namn. Det spelar dock ingen roll, jag tycker att det ska bli skönt att kunna komma upp till någon och säga: "Hej, jag heter Patricia Sjöberg" utan att få svaret "huh? Can you say that again?" Det är speciellt svårt när jag ska på tävling om några veckor och jag måste presentera mig med för och efternamn utan att få massa frågor. Jag måste alltid tänka på hur jag ska uttala mitt efternamn. Ibland har jag inte tid med att förklara att jag är från sverige och säga mitt namn tio ggr.

Nu har jag massa skrivande att fokusera på. Min Creative Writing class är helt galen. Det är hur kul som helst, men MASSSSSSOR av projekt som går i varandra hela tiden :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Greta

Hej Patricia, jag hette också Sjöberg en gång men nu är det Axelsson. Du får fundera på att göra något liknande, kanske.

Kram på dig och ha de'.

2011-02-10 @ 15:15:38
Postat av: Emma

Haha ja. Livet som vuxen är hårt!

Måste bara säga att det verkar sjukt coolt att vara i USA ett år :D

2011-02-10 @ 18:00:24
URL: http://watercolour.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Ja visst är hon! :)

Haha du uttalar du Sjöberg på engelska? Säger du det som man gör på svenska eller säger du typ "sjoeberg"?

2011-02-10 @ 18:00:53
URL: http://passionated.blogg.se/
Postat av: Beatrice

haha okej ! :)

2011-02-10 @ 19:55:12
URL: http://passionated.blogg.se/
Postat av: Katta

Muahahhaa hahaha haaaa!! Du kan alltid säga att du heter LakeMountain. =) Det vore ju fett tufft! =) Patricia LakeMounatin. Värsta indiannamnet!!

2011-02-17 @ 08:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback