Memphis ♥

I fredags kom jag hem från skolan till en fullpackad bil med allt fran mat till kläder. Jag slängde snabbt in min väska i bagaget och vi lämnade 12th street en kvart innan planerat. Något som tydligen aldrig hänt tidigare. Framför mig hade jag en 8 timmar lång bil färd. Mindre kul men det gick faktiskt riktigt bra. Jag sov lite och lyssnade pa musik lite, pratade lite och stannade på några ställen för en paus. Jag åkte sista biten med Martha Larrys syster eftersom jag var för trött på två bråkande killar som petade på mig och drog i mitt hår helatiden. Det var riktigt trevligt, jag har inte träffat Martha så många gånger, två eller tre gånger kanske men jag gillar henne. När vi kom fram var kl 00.15 vår tid och 11.15 deras tid. Vi satt uppe till klockan var efter 1 vår tid och jag höll på att tuppa av för jag var så trött. Jag fick mitt eget lilla rum med en bred säng och egen tv och en laptop jag fick använda om jag ville. Jag var visseligen för upptagen för att använda dem men jag hade dem i fall jag ville.

Dagen där på gick vi upp och åt en mega frukost. Tänk dig en hotellfrukost och tio gånger godare för den är hemlagad. Vi hade vattenmelon, jordgubbar, vindruvor och massa annan frukt. Youghurt och flingor. Ägg och Bagon, nybakat honeybutter-bröd. Det var sjukt gott jag kan lova att man blev mätt för resten av dagen. Efter ett antal timmar så åkte vi ut till MudIsland som är en ö mitt i Mississippi river. Det fanns ett museum och en modell av the mississippi river. Jag var inte jätte imponerad men Natalie (Marthas barnbarn), Stephen, Tim och Tristan ( Larrys kusins Barnbarn) tyckte det var kul eftersom de kunde gå runt i vattnet i modellen av floden. Efter det åkte vi till the Peabody. Det är ett välkänt hotell i downtown memphis som två gånger om dagen har Ankor som går på rödamattan. Det var proppat med folk så vi kunde inte riktigt se ankorna men vi var där! Efter det blev det en tur på Bealstreet, den kända Jazzgatan i stan. Vi stannade på HardRock Café for ska man ha en Hard Rock Café Tshirt ska man ha en från Memphis så jag köpte mig en. Annars hande det inte så mycket den dagen Även om det var bland det roiligaste jag gjort att gå runt och kolla på gamla hus i Memphis. Vi åkte hem till Achie. Han är överviktig och måste sitta i Rullstol och pga av det kan han inte ta sig någonstanns. Hans Fru Lina är från philepinerna och de bor tillsammans med hennes dotter, hennes man och son. Huset är enormt. Archie behöver det for att kunna ta sig runt men det var verkligen stort. Det fick deras 42 tums TV att se mini ut. Det kan även bero pa att de har en 65 tum HD tv som vi såg The Blind Side på Blueray på och man såg lite för bra nästan. När filmen var slut så drog jag mig tillbaka och sov några timmar.
Utanför HardRockCafé på Bealstreet.

Bron som är gränsen in till Tennesse.


Lina, Brock, Diane och Tristan

En dela av modellen av the mississippi river.

Diane, Tristan och Jag

I söndags åkte vi till Tunica (som ironiskt nog betstår till 90% av bomullsfält) som ligger i Mississippi för en båttur på Mississippi river. Det var en två timmars tur med café och bord. Vi hade svårt att hitta rätt så vi hamnade fel. Vi körde in på en väg med en återvändsgränd och där sitter en stor svart kille med byxorna nere mitt på vägen. När vi kommer far han upp i en fasligfart. Lina skrattade resten av dagen och morgonen efter. Det bästa med det hela var att när vi kom till båten och skulle köpa biljetter så kommer killen in och står bakom oss i kön. Vi höll på att spricka av skratt. Efterbåt turen så åkte vi hem och lämnade killarna och vi tjejer åkte och Shoppade. Vi var endast på JCPenny men jag lyckades hitta två klänningar, en tshirt, två toppar en kofta, ett par rebook skoroch e en Vinterjacka. För allt detta plus lite kläder till killarna så betalade jag och Karen tillsammans 304 dollar. Vi sparade däremot över 400 dollar pga av rea och den rabatt vi fick eftersom Lina som jobbar där betalade. Jag spenderade totalt 1750 kronor på mina kläder, det är nästan var bara skorna hade kostat i sverige... Jag är helt okej nöjd sådär :)


Måndagen bestod endast av resa resa resa. Det var inte det roligaste i mitt liv kanske men jag hade en så pass br ahelg att det gjorde mig inte mycket. På höstlovet (lov, host! Det är två dagar extra ledigt en helg) så ska vi åka tillbaka. Då blir det en tur till Graceland och lite mer downtown Memphis. Ska bli sjukt kul! Kan inte vänta till Oktober.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Äh, man kanske skulle svänga över någon helg så jag oxå fick fynda lite.... ;)

2010-09-08 @ 09:12:34
Postat av: Anna-Greta

Oj då. Du har redan hunnit med en hel del. Kul aoch skönt att de tar så bra hand om dig. Take care. Be blessed.

2010-09-08 @ 09:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback