Midterms

9 skolveckor till enda. I fredags var det slut på de första nio veckorna i skolan. I usa betyder det Midterms, alltså jag kommer få mitt betyg i alla kurser för första halva terminen. De sattes i fredags och jag kommer få mitt gradingcard på onsdag (sista dagen innan FALLBREAK!) Jag vet redan att jag i en klass, min Multimedia och Webdevelopment klass har jag högst % av alla elever. 98.9% Det är ett A, nära A+. Dessutom har jag fått reda på att jag är min engelska lärares enda A+ student. Kan ni fatta det?! En lärare som har sju engelska lektioner om dagen. Freshmen english, min kurs och Speechclass med ca 27 amerikaner i varje och det slutar med att Svenskan är den enda A+ eleven. HAHA det är ju lite sjukt måste jag säga. Jag säger bara en sak, IN YOUR FACE alla 7 engelska lärare jag hade på högstadiet utom Ingrid ;) Jag har haft VG i engelska hela högstadiet utom sista terminen i nian. Jag var dessutom tvungen att kompletera en grej för att få mitt MVG. Samma sak i ettan, jag var tvugen att skriva en extra uppsatts i MVG kvalite för att få mitt MVG, vilket jag fick men jag fick jobba hårt. Nu är jag i USA och skaffar mig högre betyg en alla amerikaner och behövde knappt jobba för det. Som Pappa sa, här har du sagt att du ska ha ett lugnt år utan plugg och så toppar du alla klasser.

Som sagt har jag Fallbreak den här veckan. Känns dumt att kalla två dagars ledighet för lov, men jag klagar inte, BNL i mitt hjärta! Jag åker tillbaka ner till Memphis och ska hitta på en hel massa bus i helgen och jag är super pepp.

Har pratat lite med EF idag och fick dessutom paket av dom :) En Tshirt med texten - Livin' the dream. Björn Gustavsson är vad som poppar upp i mitt huvud när jag ser den, men det passar ju pefekt. Jag lever i en dröm!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fortsätt leva i en dröm du, njut!!

Sverige och alla här finns kvar.

Kram Gilla

2010-10-19 @ 08:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback