Spring break '11


Ej besökta stater - blå
Tidigare besökta - rosa
Besökta denna resa - lila
Indiana (hemma) - Svart

Lämnade indiana stannade en natt i Kentucky åkte vidare till Ponde Vedra, FL tog dags turer till st. Agustine, FL. Åkte därifån till Orlando, FL för Disney Word och från orlando upp till the Smokey Mountains, TN.

Det har varit en långa paus men nu har min resan genom staterna fortsatt. Är här med uppe i 12 stater - 38 to go! Inte nog med att jag kunda addera 4 nya stater så har jag fått sett otroligt fina platser i stater jag redan besökt. Jag har fått se havet från andra sida, inte bara från europa. Jag har fått uppleva nya amerikanska grejer. Snart är det bara ett amerikanskt medborgarskap som skiljer mig från att vara en riktig amerikan. Jag har bott på motel (med dörrar på utsidan), jag har kollat på timmer rulling (när man står på en stock i vatten och försöker få den andra att trilla i), shoppat efter cowboy boots (dock utan framgång), införskaffat mig lite salt water taffy, besökt disney world och ätit chocolatchip pancakes.

Resan har varit toppen från dag ett till den sista minuten, värt var enda timme i bilen! Jag har fått besökt ställen som inte är super turistiga men är precis lika bra om inte bättre. Det är helt klart ett plus att åka med en amerikansk familj som vet vad dom gör där. Jag har fått ut stört mycket på bara några få dagar. Jag ska sätta mig ner och förminska bilder så kommer jag snart uppdatera lite mer dag för jag.



Det har varit en långa paus men nu har min resan genom staterna fortsatt. Är här med uppe i 12 stater - 38 to go! Inte nog med att jag kunda addera 4 nya stater så har jag fått sett otroligt fina platser i stater jag redan besökt. Jag har fått se havet från andra sida, inte bara från europa. Jag har fått uppleva nya amerikanska grejer. Snart är det bara ett amerikanskt medborgarskap som skiljer mig från att vara en riktig amerikan. Jag har bott på motel (med dörrar på utsidan), jag har kollat på timmer rulling (när man står på en stock i vatten och försöker få den andra att trilla i), shoppat efter cowboy boots (dock utan framgång), införskaffat mig lite salt water taffy, besökt disney world och ätit chocolatchip pancakes.


Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

själv har jag bara varit i minnesota :)

2011-04-03 @ 20:46:19
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback