Fancy Tuesday/Dresscode


Shelby redo för Fancy Tuesday

Det är ju mycket prat om dresscode och sånt när man pratar om skolan i USA så jag tänkte ta upp lite om hur det är på min skola. Men först tänkte jag berätta om Fancy Tuesday, vilket det var idag (och alla andra tisdagar) Det är helt enkelt bara massor av elever som klär upp sig. Varje vecka är det säker halva skolan. Det är kul, rätt som det är klär jag upp mig ibland slutar det med munkjackan. Men vi har också Flanel Friday vilket jag gillar efter som flanell skjortor är mitt liv. Jag äger dock bara två och försöker ändra på det. Det är kul för alla vet liksom att det är dax att tänka på vad man klär på sig även om långt från alla gör det.

  • Inga underkläder får synas (BH band inkluderat)
  • Inga Jeans med hål ovanför knäna
  • Axlar ska vara täckta
  • Kläder som användas annorlunda än vad den designats för är inte tillåtet
  • Elever måste bära standard skor
  • Shorts och kjolar får inte vara kortare än där din hand slutar på låret
  • Keps/hattar, solglasögon, hårband är inte tillåtet
  • Tights osv kan endast användas om kjolen möter desscoden
Haha, man kan ju inget annat än att skratta åt min svenska, men då blir det när man inte pratat svenska på hur länge som helst och man försöker översätta regeler från engelska ;)

Det är helt enkelt så att om du tänker, det här skulle jag ta på mig när jag går till skolan i Sverige, så är det bästa att ta på sig något annat. Jag kännar att hemma syns BH banden ständigt och Jeans så är det bara, att ha på sig ett linne och visa axlarna är det vl inget fel på?, en kjol blir en klänning, Flippflopps ♥, korta shorts är en del av allas garderob och Leggings används med ett långt linne!

Det känns så fel varje gång jag sätter på mig en munkjacka och Jeans som går ut där nere och går till skolan. Jag känner mig som världens lodis. Visseligen sätter jag på mig en munkjacka hemma lite nu och då, men inte VARJE dag. Det är svårt att klä sig, men man lär sig efter ett tag och det finns mer T-shirtar att köpa så jag har ett alternativ till mina linnen. Det ska bli skönt att dra på mig vad jag vill när jag är tillbaka i Sverige.

Vi har hat day vilket betyder att lite nu och då sponsrar en klubb en dag då du kan betala en dollar för att få ha en keps på dig hela dagen. Det är rätt kul för rätt som det är kommer någon med en cowboy hatt eller en sombrero.

Regler bryts helatiden, vissa får åka hem och byta kläder medans andra på något sätt kommer undan. Men man ser helt klart korta kjolar, håliga jeans och leggings. Det är bara en del i det hela. Regler är till för att brytas eller?

Kommentarer
Postat av: Anonym

she hung up heter de :) hehe men fan va najs att vara utyte! hur länge .?:P

2011-01-26 @ 15:42:45
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe ja, uppe i Norrland har vi vägskyltar på isen ;)



Kul att vara i USA! Har också funderat på att fara dit fast isåfall som au pair. Hoppas du har det bra!

2011-01-26 @ 19:27:37
URL: http://tovesundstrm.blogg.se/
Postat av: Alexandra

fin outfit :)

2011-01-26 @ 20:05:53
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback