My Right to Photograph

My right to Grow-up
My right to play
När Mrs.Spalding inte är här och fotopappret är slut får man tyvärr roa sig med annat... Jag vill helst bara springa runt i mörkrummet och leka, med det gick sig inte... Men det betyder att jag har tid att scanna. Mitt projekt är att ta en rulle film (12 bilder) med en Yashica kamera. Det är en Twin Lens grej och skitcool! In my heart! Istället för vanlig 35mm film har man större film (120 film) som är AWESOME! Bilderna blir fyrkantiga (ca 60x60mm) och får softa kanter när men printar den i mörkrummet. Mina blev runda, men det hade Spalding aldrig sett tidigare, jag lyckas alltid vara annorlunda... KUL!
Temat på bilderna är My Right to... Min rätt är att ha två hemländer medan mammas är att tro. Pappas är to be healthy, och mina syskons ser ni ovan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback