fast i samma mönster


Samma sak varje dag. Jag vaknar av Shelbys alarm klockan 6, ligger kvar i sängen och lyssnar på musik från Tvn (Country så klart! Jag är ju trotsallt i södra Indiana.) Mitt alarm ringer klockan 06.30 och då går jag upp och äter frukost, honey bunches of oats ur en gul skål. Klär på mig, och allt sånt där man gör på morgonen. Klockan 07.30 åker vi till skolan väl i skolan måste jag sitta och vänta i 10 minuter för att vi är tidiga. Efter det tar jag sjuttioelva varv runt i korridorena tills vi börjar 15 minuter senare. Sen så är det precis samma sak i skolan var enda dag. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag - samma sak hela veckan. Efterskolan går jag till Mamaw Sherri och sitter där och väntar på att Chris slutar jobbet och kommer och hämtar mig. När jag kommer hem kollar bloggar jag och äter middag. duschar går och lägger mig. Jag måste medge att jag saknar friheten från att gå på en skola där schemat ändras varjedag, jag saknar bussar som låter mig göra vad jag vill efterskolan. Jag kan komma hem 11 en dag och fyra en annnan. Jag saknar kyrkan dit jag går lite nu och då för att bryta mönster. Allt är så plannerat och rutigt här. Jag älskar det jag gör varje dag så jag har inga problem, men jag kan bara tänka mig hur hemskt att seniors på skolan måste tycka att det är efter 12 år i skolan av SAMMASAK. Varje morgon är det samma entoniga röst som säger "Teachers and Students please stand for a moment of silence followed by the pledge" över skolan. Den rösten som jag är trött på har de stått ut med i 12 år. USA och Sverige är olika på många sätt och vis. Snart måste jag ledsammt nog lämna detta annorlunda land, men det är inte bara sorligt utan jag längtar efter att komma hem till mina vanor jag har hemma, eller snarare "gör-vad-som-faller-mig-in".

Kommentarer
Postat av: emelie

Hejsan, hur gammal är du?

Min allra största dröm är att jobba inom modebranchen i USA och allra helst i New York, något som skulle va coolt är ju självklart att typ gå på college i USA, men vet inte riktigt om ja vågar och ta steget, än så länge går jag bara i sjuan men bara tanken på att lämna allt i sverige är så blandad men ja vet ju att de är de ja vill, är inte helt hundra på att ja kan tillrekligt bra engelska heller men hur kändes det för dig att åka till USA? Kram

2011-03-31 @ 16:59:37
URL: http://emeliiiesvenssoon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sjuuukt snygg du är patricia, saknar dej! ♥

2011-04-02 @ 21:37:05
URL: http://nattstad.se/Emelajj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback