Nutrition Facts


Det går inte att inte veta exakt hur många kalorier det du äter innehåller. ALLT har en stor klisterlapp som säger 90 kalorier, nu endast 250 kalorier osv. Så jag vet precis hur mycket kalorier det jag äter innehåller. Ibland är det bra. Jag skulle inte direkt proppa i mig en Pop Tart (en frukost grej) som inte är god och som innehåler 400 kalorier. Men ibland hjälper det inte alls, typ Tacochips kan man ju inte stå emot även om det är 140 kalorier för 7-12 chips... Det är totalt omöjligt att inte veta. Jag har kollat lite på godis och sånt jag fått från Sverige och det är mycket svårare att hitta. Jag tycker att det är konstigt att här i ett land som det är enkelt att hålla koll är alla feta och hemma där folk knappt vet vad kalorier (och ett land med lösgodis) så är folk inte alls lika stora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback