Covergirl Cosmetics


La precis på luren efter ha pratat med pappa. Just nu sitter jag och kollar på "Say Yes to the Dress". Har insett hur kul det är att kolla på TV nu när man vet så mycket om allt. Jag kan kolla på en film och de nämner en restaurang och jag kan säga att jag har varit där. "The Jeff Foxworthy Show" är utspelad i Bloomington, även om allt är scener i Hollywood kan man känna igen sig lite när de går till gallerian eller så. Jag kan kolla på "top Model" och kan säga att i min sminkväska har jag Covergirl smink. Det är saker som man aldrig tänkt på. Vad som för mig har varit konstigt är nu min vardag och jag inser att Tonårs filmer är precis vad tonåringar gör i USA.  Vi kan åka till Starbucks och ta oss en kaffe. I "Friends" köper Rachel massor av möbler från "Potterybarn", det är normalt här. Man har möbler från potterybarn här och alla vet vad det är. Det är lite som IKEA i sverige liksom. Det är bara så hemsk kul att man kan se hur allt är normalt i en film och inte något speciellt.

Folk skrattar åt mig här när jag förklara hur kul det är. För dom är det självklart att man går till Applebee's och äter osv. Eliza frågade mig härromdagen om de röda plastmuggarna som man ser i alla filmer. Gissa vad? Det är vad man dricker ur här, alla har åtminstone ett paket av dom hemma utifall det kommer massa folk över så man slipper diska. Det finns i Blått, Rött och Svart. Det finns i massa annat också men det är inte lika vanliga.

Kommentarer
Postat av: fanny

sv: Hihi jaaa :)

Spännande att vara utbytesstudent, är det kul?:)

2011-01-30 @ 21:28:36
URL: http://funniestfannys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback