Böcker


Jag läste precis ut en underbar bok, The Last Song av Nicholas Spark. Det är en bok jag letat efter allt för länge utan några resultat. Det kan bero på att boken inte var översatt till svenska. jag vet inte hur det är nu, men förra hösten när jag och Tilde skulle leta böcker till vårt svenska projekt fanns den endast på engelska. Det gjorde mig ledsen för jag orkade inte beställa och läsa en bok på engelska. Men nu när jag prata språket nästan lika bra som Svenska (haha bättre än svenska för tillfället tror jag minsann :)  så var det ju lätt som en plätt. De tre böckerna ovan är tre av mina favorit filmer och jag lovar att böckerna är bättre! Det är helt otroligt, även om de är på engelska skulle jag rekomendera dem för de är lätt engelska (tror jag, det känndes så i alla fall) och de är så sjukt värt det. Jag läste dem på en dag och jag bor i engelskan just nu så lungt kan man läsa boken.

Det är bara så underbart att äntligen inte behöva oroa sig när man ska läsa en bok på engelska. Jag ska inte säga så mycket jag som tog på mig Harry Potter innan jag kom, men det är inte så svårt som jag tyckte för 6 månader sen. Även om jag älskade språket och inte hade några problem så var det mentalt jobbigt att sitta ner med 300+ sidor av ENGELSKA. Men jag njuter av att kunna vara så flytande i två språk.

Kommentarer
Postat av: lindshe

ojj va kul! :D



de där böckerna är så satans jävla bra... :D

2011-01-27 @ 20:18:16
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Alexandra

jag håller på och läser den boken nu :D

2011-01-28 @ 20:27:10
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
Postat av: Alexandra

ja den är sjukt bra än sålänge, har inte sett filmen så jag längtar tills jag läst ut boken för då ska jag se på filmen också :) Nicholas Sparks skrivet bra böcker överhuvudtaget :D har du läst the lucky one? :)



2011-02-01 @ 19:24:29
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback