stolta amerikaner

Stolta amerikaner har man ju hört talas om och nog är det sant. De älskar deras millitär och tror att USA är bäst i hela världen. Jag läser just nu om Andra Världskriget på historian och gissa vad? Vi pratar bara om hur bra USA är, hur USA kom int i kriget sent och att det var då dom allierade vann kriget. Vi pratar om att USA bidrog med vapen och sånt för att hjälpa GB och Sovjet vinna över Hitler. Jag har hört ordet Jude EN ENDA gång under två veckor av det här. Jag har hört konsentrations läger EN ENDA gång. Vi har pratat om att många dog. många, det kan ju vara 20 pers lika gärna som 20 milljoner. Men när bra pratar om själva krigandet så dog MÄNGDER och MASSOR och OTROLIGA MÄNGDER av amerikaner. Det är så dumt alltihoppa.

Jag är stolt över att vara Svensk, jag tycker att vi är ett bra land även om det inte finns så myckt att skryta om. Men jag går inte runt och säger, VI ÄR SÅ BRA FÖR VI HAR INTE KRIGAT PÅ HUR LÄNGE SOM HELST. Jag går inte runt och tänker att jag skulle kunna dö för sverige. Det känns absurt för mig. Men amerikaner är amerikaner antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback