Patricia eller Patricia

Det är konstigt hur lätt det kan vara att slänga in ett engelskt ord i svenskan men så svårt det är att slänga in ett svenskt ord i engelskan... Det är totalt omöjligt att säga "My name is Patricia Sjöberg" utan att slänga på en amerikansk bryting på mitt namn... det funkar verkligen inte. Men av någon anledning är det inte ett dugg svårt att säga "det här är min kompis Brooke Hackler, hon är helt random". Det är vara helt naturligt helt plötsligt. Jag har verkligen försökt att säga Patricia svenskt, bara för att alla vill veta. Men av någon anledning så säger jag my name is Patricia och sen så får det bli senare jag säger fast det uttalas Patricia. Dagens I-lands problem !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback