start av ny vecka igen

Söndagen betog mest av kyrkbesök och kinamat. Jag kan tala om att det är mycket med friterat på en amerikansk kinaresutrang än en svensk. De hade ett lång bord med friterat och ett med lite ris och grytor. Jag har aldrig sett en kinareturang med lite ris tidigare... Vi var också iväg på en minnes stund för någon som dött. Jag vet inte vem det var men han var likblek.

Jag håller på att bli förkyld. Det är inte ett dugg roligt men man blir tydligen det på andrasidan jorden med. Det är inte så farligt men jag är trött redan som det är så jag är utmattad efter en skoldag nu. Jag har det i alla fall riktigt bra i skolan. Vi kommer igång mer och mer för varje dag som går och jag älskar alla mina kurser. Utom historia men jag får väl stå ut 45 minuter om dagen (haha). Jag är fruktansvärt sugen på att starta min Webbkurs nu. Vi ha bara gjort onödiga saker fram till nu men någon dag denna vecka kommer datorerna var klara och jag kan inte bärja mig. Jag kommer även få min första foto uppgift på fredag så det kommer bli en bra vecka.

Här hemma har jag knappt gjort något idag. Jag var så trött när jag kom hem att jag kollade på två One tree hill avsnitt fram till Karen kom hem. Då åkte vi till JayC för att handla lite mat sen åkte vi hem och lagade den. Guess what? Vi åk bacon, friterad zucchini och friterad "nån konstig grönsak som smakar helt okej". Till det sallad, tomat och bröd. Grattis jag har just beskrivit ett vanligt målmat AmericaStyle. Jag ska snart hoppa i säng för jag är rent ut sagt död! Men jag är pepp för imorgon för ja har bara awesome kurser och vi ska prata med Kamera på Fotokursen :D :D :D

Hoppas att alla har det bra i Sverige. Jag längtar väldigt mycket efter ellt svenskt. I skulle inte för mitt liv komma på att lämna det här stället men att få hit lite svenskar och svenskmat skulle inte gör mig ett dugg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart att höra att du har det bra.

Svensk mat förstår man nog hur bra den är först när man är iväg som du är. Friterat jämt i alla dess former är något jag hade haft väldigt svårt med... Är det många stora/runda människor där? Eller motionerar dom kanske? Friterad mat är ju inte direkt det hälsosammaste man kan äta.:)

Krya på dej nu och hoppas att förkylningen ger sig snabbt!

Kram Gilla

P.S. Får träffa mamsen på söndag, då ska vi springa tjejmilen, tyvärr utan dej...

2010-08-31 @ 10:21:38
Postat av: Anonym

Det låter som du har det "Dô-roligt", emellanåt i alla fall. Du kanske rent av kommer att sakna amerikansk mat när du är tillbaka i Sverige.

Skämt åtsido, ha det bäst over there det är du värd. Vi tänker och snackar om dig ofta. Kram från gammel-faster Aster.

2010-08-31 @ 16:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback