First Day of School

När klockan ringde i morse var det inte som vanligt när jag ska till skolan första veckan. Jag brukar alltid vara pigg och uppe innan klockan ringer eller precis efter fast jag inte alls har någon lust att gå till skolan. Imorse däremot var jag så hemskt trött att jag inte alls ville gå upp även fast jag var mer än redo att gå till skolan. Jag gick upp och fixade allt innan jag gick till bussen vid 07.30. Emma kom till min busshållsplats och vi åkte till skolan tillsammans.

Period 1
Studyhall i cafeterian.
Jag kom dit vid 08.10 så jag hade 5 minuter innan lektionen börja. Ella, en utbytesstudent från Finland som jag pratat med en del innan hade samma lektion så vi satt och pratade innan vi började. När det var dags att börja hörde vi i högtalarna att det var dags att resa sig upp och säga Pledge of Allegiance. När vi gjort det startade lektionen med upprop. Eftersom det var en Studyhall och vi inte hade några läxor så fick vi bara sitta ner och prata hela lektionen. När klockorna ringde gick Ella och jag till vår nästa lektion.

Period 2
Photography 1.
När jag kom till fotolektionen så visade det sig att min granne Katie hade samma kurs. Jag har bara sagt hej till henne en gång men hon kännde igen mig och vi satte oss ner och pratade. Hennes kompis Haley kom också och satte sig med oss. När lektionen började var det upprop och vi insåg att 10 st fattades pga Freshman orientation. Så vår lärare sa att det vara bara att sitta ut tiden. Vi hade fototidningar att kolla i och jag pratade med Haley och Katie. Haley är en senior hon med så hon lovade att ta med mig till Senior Orientation som var nästa period.

Period 3
Jewlery design.
Eftersom det var orientation för oss så kunde jag tyvärr inte gå på den lektionen idag. Jag kom tillbaka de sista två minutrarna och hann fylla i ett papper men jag får se vad som händer imorgon.
På orientationen så presenterade Haley mig för lte folk. Jag kommer inte ihåg en enda men hon gjorde det i alla fall. Sen var det 45 minuter av konstant rabblande av regler. Jag var så trött i huvudet efter att jag inte visste vart jag skulle nästan.

Period 4
Lunch.
Jag möte upp Abbey för lunch och träffade några av hennes kompisar. Det var totalt galna och eftersom det var så högljudt kunde jag inte ens höra vad de sa. Vi är tvungna att sitta i Cafeterian tills perioden är slut.

Period 5
U.S History.
Enda lektionen på heladagen som vi gjorde något vettigt i. R.W från kyrkan har samma lektion som jag vilket är ganska skönt för det kommer vara dagens tråkigaste lektion. Vi gick igenom lite saker och läste om Indianas historia i vår bok. Det var lite svårt att hänga med för det var svår engelska men det och gudtjänsten är det enda jag har haft problem med sen jag kom hit. Vi fick också vår plats tilldelad och de är precis sånna bord som ni förväntar er. Dom små stolarna som sitter ihop med en bänk som är så tajt att man knappt kommer in.

Period 6-7
Webbdesign.
Dave Yeary från kyrkan är lärare i den kursen. Det kommer blir så kul. Vi är tre tjejer vilket är ovanligt men det är hans dotter och hennes kompis och jag. Vi har alla samma del av kursen för man kan välja mellan två. Jag kommer vara mer åt mulitmedia hållet. Vi gjorde inte mycket men det verkar som det kommer bli väldigt kul och vi har en rast mitt i och vi behöver inte springa och hämta saker vi kan bara chilla. Vi får även ha mat i den delen av skolan, det får vi inte någon annanstanns så det betyder att man kan få äta nått så man inte dör innan vi slutar.

Period 8
Engelska.
Det verkar vara en riktigt cool lärare. Jag var riktigt osäker på denna kurs för jag tar den med alla sophemores (stavning?) men när jag träffade läraren blev jag riktigt glad. Han läste högt ur en bok och lekte All my neighbours (det är som fruktsallad fast istället för frukt säger man ett påstånde. Tex. Alla mina grannar som har blått hår) med oss. Han var en utav dom som var mest inne i leken.

Jag tror att det här kommer bli riktigt kul. Jag vill bara komma igång med allt för idag var mest bara regler och lek. Jag vill börja med skoljobbet (i alla fall i dom roliga kurserna).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback